گروه حوادث: سارقان مسلح طلافروشی فردیس کرج که در کمتر از 3 دقیقه بیش از 14 کیلو طلا را دزدیدند، صحنه‌های این سرقت مسلحانه را بازسازی کردند

ساعت 7 عصر۱۶ اسفند 88 ، چند خودروی مدل بالا  روبه‌روی یک مجتمع تجاری در فلکه دوم فردیس توقف کردند و سرنشینان آنها که نقاب به چهره داشتند یکی پس از دیگری پیاده شدند. آنها با در دست داشتن اسلحه وارد یک طلافروشی در این مجتمع تجاری شدند و با تیراندازی‌های بی‌هدف به تهدید صاحب مغازه پرداختند. سارقان سپس با سرقت ۱۴ کیلو طلا در کمتر از 3 دقیقه با استفاده از خودروهایی که در اختیار داشتند، از محل حادثه متواری شدند.

تشکیل تیم ویژه

در پی این اقدام تبهکارانه، ماموران انتظامی استان تهران تعقیب سارقان را شروع کردند اما آنها در تاریکی شب متواری شده بودند.

به دستور سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران، چند تیم اطلاعاتی و عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سارقان تشکیل شد و ماموران در همان بررسی‌های اولیه دریافتند تبهکاران مسلح در اصفهان نیز به همین شیوه از یک طلافروشی‌ سرقت کرده‌‌اند.

با ردیابی سارقان، آنها یکی بعد از دیگری در شهرهای مختلف به خصوص استان مازندران دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح کلاشینکف، ۳ قبضه سلاح کمری، بی‌سیم، ۸ دستگاه تلفن همراه، مدارک شناسایی جعلی و ۱۸ میلیون تومان پول و یک خودروی گران‌قیمت کشف شد.

اعتراف به 8 فقره سرقت مسلحانه

متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از طلافروشی در فردیس کرج و در ادامه به ۷ فقره سرقت مسلحانه در استان‌های مختلف کشور اعتراف کردند.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه

بر پایه این گزارش، صبح دیروز در جریان تحقیقات تکمیلی پرونده، اعضای این باند تحت تدابیر امنیتی راهی محل سرقت در فردیس کرج شدند تا صحنه سرقت را در حضور ماموران پلیس و بازپرس پرونده بازسازی کنند. سردسته باند که عبدالله نام دارد در حالی که دستبند و پابند داشت به همراه دیگر متهمان از خودرو پلیس پیاده شدند. جمعیت زیادی در محل حضور یافته بود.

سردسته این باند هنگام بازسازی صحنه به تشریح جزئیات سرقت پرداخت. او گفت: قرار بود 2 نفر از ما وارد طلافروشی شوند و 2 نفر دیگر بیرون اوضاع را کنترل کنند. وقتی به محل سرقت رسیدیم هوا کاملا تاریک شده بود.

ما با 3 خودروی مدل بالا در نزدیکی طلافروشی توقف کردیم و با بستن خیابان کاری کردیم که راه بندان طولانی ایجاد شود و پلیس نتواند به موقع در محل حاضر شود. بعد از آن 2 نفر از اعضای باند که دانیال و خسرو نام داشتند با لباس مشکی وارد طلافروشی شدند. قبل از ورود هم برای ایجاد وحشت چند تیر هوایی شلیک کردیم.

در ادامه 2 متهم دیگر شروع به تشریح ماجرا کردند و مدعی شدند: بعد از ورود به طلافروشی با تهدید سلاح کلاشینکف صاحب مغازه و شاگردش را روی زمین خواباندیم و خیلی سریع اقدام به جمع کردن طلاهای پشت ویترین کردیم.

متهمان در حالی که نشان می دادند چگونه قاب‌های طلا را از ویترین خارج کرده و طلاهایش را داخل ساک می ریختند، گفتند: قرار بود سرقت را در کمتر از 8 دقیقه انجام دهیم اما از زمانی که صدای دزدگیر طلافروشی‌های دیگر به صدا درآمد، 3 دقیقه بیشتر در طلافروشی نبودیم و بعد از خروج هم با شلیک تیرهای هوایی سوار خودروها شدیم و از محل گریختیم. بعد از فروش طلاهای سرقتی از فردیس هم قرار بود به خارج از کشور فرار کنیم که به  دام افتادیم.

سرکرده باند سرقت در ادامه اظهاراتش در حالی که داخل طلافروشی ایستاده بود با ابراز پشیمانی از کاری که کرده بود به ماموران گفت: می دانستیم که یک روز دستگیر خواهیم شد اما فکر نمی کردیم به این زودی همه چیز به پایان برسد . در حالی که یک ساعت از بازسازی صحنه این سرقت گذشته بود متهمان درحالی که توسط ماموران انتظامی تحت مراقبت شدید بودند در همهمه مردم سوار خودروهای پلیس شدند و به اداره آگاهی استان تهران انتقال یافتند.

کد خبر 108245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز